maj 2020
Sprawozdanie merytoryczne w formie raportu dostępnego w wersji on-line po zalogowaniu do bazy formularzy należy złożyć do dnia 31 maja 2020 r.
9.12 - Piąty warsztat
Składanie mBotów: Maja, Gucio, Tekla i Filip.
listopad 2019
Szkoła sprawozdaje działania pod względem finansowym poprzez przesłanie skanu dokumentów potwierdzających wydatkowanie dotacji zgodnie z zapisami Regulaminu i Umowy dotacji do dnia 30 listopada 2019 r.
28.11 - Czwarty warsztat
"Świąteczna kartka #Superkoderów" 🎄
Zadanie konkursowe polega na stworzeniu własnej, unikatowej kartki świątecznej w programie Scratch, która będzie zawierała :
Zaloguj się na platformie https://scratch.mit.edu/
i link do projektu wyślij jbrzozowska@sp5piastow.edu.pl
Termin: do 25.11.2019
7.11 - Trzecie warsztat
Temat: Quo vadis Duszku?
Cel: Uczeń porusza duszkiem po układzie współrzędnych (x,y)
Materiały:
Przebieg zajęć:
10.10 - Drugie warsztaty
Temat: Kot = robot - język zrozumiały dla Kota
Cel: Uczeń wie jak pisać kod zrozumiały dla komputera
Materiały:
Przebieg zajęć:
3.10 - Pierwsze warsztaty na wyjeździe integracyjnym
Temat: Kot = robot - język zrozumiały dla Kota
Cel: Uczeń wie jak pisać kod zrozumiały dla komputera
Materiały:
Przebieg zajęć:
Liczba uczniów: 18
Klasa: 7a/7b
Wiek: 13-14
Ile chłopców/ile dziewczynek: 10/8
Zajęcia lekcja/pozalekcyjne: mieszane
Data rozpoczęcia programu: 3.10
wrzesień 2019
Przedstawienie oferty rodzicom klas 6 i 7.
sierpień 2019
Zakup robotów.
lipiec 2019
Otrzymaliśmy Grant na sprzęt IT potrzebny do nauki programowania
#SuperKoderzy to ogólnopolski program edukacyjny Fundacji Orange, którego kluczowym elementem jest nauka programowania. Adresowany jest do szkół podstawowych oraz uczniów w wieku 9-14 lat. W czasie trwania programu dzieci uczą się programowania, podstaw robotyki i poznają świat nowych technologii nie tylko na informatyce, ale również na lekcjach przyrody, historii, języka polskiego, muzyki, matematyki czy języków obcych.
W tej ścieżce tematycznej zaprosimy #SuperKoderów do stworzenia gry planszowej (w rozmiarze maxi), w której zakodujemy zadania matematyczne odpowiednie dla każdego poziomu edukacyjnego. Lekcje zawierają elementy grywalizacji – uczniowie będą pracować w grupach i przygotowywać dla siebie nawzajem zadania. W grach wezmą udział także roboty… w charakterze sędziów rozstrzygających, która z grup wygra konkurencję!
Pogromcy języków / jęz. niemiecki
Uczniowie stworzą interaktywne widowisko osnute na bazie klasycznej baśni braci Grimm pt. „Szczęśliwy Jaś” („Hans im Glück”), z wykorzystaniem robotów mBot. Oprócz kodowania robotów zaprogramujemy także animację, wzbogaconą o dialogi nagrane w języku niemieckim przez dzieci.
Lista szkół zakwalifikowanych do #SuperKoderów w roku 2019/2020
1. Szkoła zobowiązana będzie zapewnić warunki techniczne i lokalowe umożliwiające realizację Programu.
2. Nauczyciel/edukator wytypowany przez Dyrektora na Lidera projektu po stronie Szkoły zobowiązany jest do zaangażowania w realizację Programu w wymiarze wystarczającym do całościowego zrealizowania zajęć z jednej z wybranych ścieżek. Program zakłada również realizację czterech 45-minutowych scenariuszy z wprowadzenia do programu Scratch. Zajęcia te może przeprowadzić drugi nauczyciel z zakresu nauki informatyki.
3. Organizator Programu zapewnia Liderowi projektu możliwość korzystania z konsultacji z dedykowanym ekspertem wspierającym realizację Programu przez Szkołę i dba o właściwą realizację Programu służącą osiąganiu celów Programu.
4. Lider projektu zobowiązany będzie podejmować czynności w celu podtrzymania zainteresowania realizowanymi zadaniami w grupie dzieci, a w przypadku wystąpienia trudności skutkujących niemożnością realizacji zajęć powiadomi o tym fakcie Organizatora.
5. Lider projektu zobowiązany jest do zamieszczania relacji z przeprowadzanych zajęć co najmniej raz w miesiącu na stronie internetowej programu superkoderzy.pl jak również do uzupełnienia i aktualizowania zakładki z podstawowymi informacjami o swojej szkole.
6. Lider projektu zobowiązany będzie do uczestnictwa w prowadzonych przez Organizatora szkoleniach i/lub spotkaniach w ramach Programu. Przede wszystkim zobowiązany jest do uczestnictwa w 1-dniowym szkoleniu wstępnym wraz z drugim nauczycielem wspierającym.
7. Organizator zastrzega sobie prawo do wskazania i wprowadzenia zmian w przyszłości odnośnie zasad realizacji i ewaluacji przebiegu Programu.
8. Szkoła zezwoli Organizatorowi na wykorzystanie zdjęć z przeprowadzanych zajęć (zdjęcia z uczestnikami, dziećmi), zapewni zgody autorów zdjęć na bezpłatną ich publikację, oraz uzyskanie zgody Lidera projektu i innych nauczycieli zaangażowanych w realizację Programu na publikację ich danych osobowych w tym wizerunku w celach informacyjnych i promocyjnych, w szczególności w środkach masowego przekazu oraz w internecie.
Szkoła zadba o to aby zdjęcia udostępniane w ramach Programu, zawierające wizerunek dzieci i osób dorosłych, poprzedzone były otrzymaniem odpowiednich zgód na wykorzystanie wizerunku
Szkoła Podstawowa nr 5
d. Gimnazjum nr 1
im. Zbigniewa Gęsickiego "Juno"
ul. Pułaskiego 6/8
o5-820 Piastów
tel.: 22 723 14 72
www: sp5piastow@edu.pl
e-mail: sp5@piastow.pl
Liceum Ogólnokształcące
z Oddziałami Dwujęzycznymi
im. Adama Mickiewicza
w Piastowie