Zapraszamy do biblioteki książek o lokalnych bohaterkach.

Lokalne bohaterki

Wybieracie lokalną „bohaterkę”, czyli kobietę, z którą przeprowadzicie wywiad i o której

napiszecie reportaż. Bohaterstwo rozumiemy raczej jako odwagę realizowania swoich planów, pasji i zainteresowań lub/i determinację w dążeniu do celu, niż osiąganie spektakularnych sukcesów.

W Waszym najbliższym otoczeniu na pewno jest wiele takich bohaterek!

Harmonogram pracy i realizacji miniprojektu:

I tydzień: 

1) gromadzenie informacji (np. kontakt z bohaterką, przygotowanie ciekawych pytań do wywiadu,

przeprowadzenie wywiadów, robienie zdjęć) 

 2) napisanie reportażu lub spisanie wywiadu i przesłanie autorce do autoryzacji wypowiedzi 

II tydzień

3) opracowywanie informacji w formie e-booka za pomocą programu Book Creator https://bookcreator.com/ 

4) prezentacja e-booków (np. przygotowanie wydarzenia)

 Moja książka

Pytania do wywiadu:

  1. Kiedy/Skąd zaczęło się Pani zainteresowanie językiem niemieckim?
  2. Jakie są Pani życiowe cele?
  3. Jaka była Pani ścieżka edukacyjna/Gdzie Pani się uczyła?
  4. Jakie były Pani marzenia o zawodzie gdy była Pani w naszym wieku?
  5. Co Pani zalicza do swoich sukcesów zawodowych i prywatnych?
  6. Czy spełniły się Pani marzenia z dzieciństwa?
  7. Jak radziła sobie Pani z przeszkodami lub porażkami stającymi na drodze do celu?
  8. Czy otrzymała Pani wsparcie w realizacji celu?
  9. Co Panią motywowało do realizacji celu?
  10. Czy czuje się Pani usatysfakcjonowana z wykonywanej pracy, czy również materialnie?

Narzędzia:

Movie Maker - tworzenie i obróbka filmu

Audacity -  obróbka dźwięku

 

Uczniowie na politechniki.

autor: Michał Szczepanik - nauczyciel biologii i edukacji dla bezpieczeństwa

modyfikacja i opracowanie materiałów dodatkowych: Joanna Brzozowska - nauczycielka matematyki i informatyki

 

Praca domowa:

Kierunki studiów

 

CEL: Uczniowie i uczennice dowiedzą się, jakie zawody można wykonywać po ukończeniu politechniki i poznają ich przydatność w życiu codziennym.

 KRYTERIA SUKCESU:

-       uczniowie i uczennice podają co najmniej trzy argumenty świadczące o tym, że warto studiować kierunki ścisłe i informatyczne

-       uczniowie i uczennice określają, jakie umiejętności powinien posiadać zespół pracownic/ków, by rozwiązać problem, z którym borykają się naukowcy/czynie

-       uczniowie i uczennice wybierają potencjalny kierunek studiów i wyjaśniają, jak wiąże się on z ich zainteresowaniami.

 Docenienie wypowiedzi uczennic i uczniów, zwracając uwagę na:

-       predyspozycje do studiowania określonych kierunków studiów, związane z tym, że wybrane zawody nie określały mocno płci, nie były stereotypowe,

-       merytorykę zaproponowanych rozwiązań,

-       ewentualne wskazanie dodatkowych źródeł wiedzy o zawodzie lub problemie, linki odsyłające do artykułów/materiałów poszerzających wiedzę w danych kwestiach.

Tematy dla zespołów.
zadania.pdf
Adobe Acrobat Document 229.2 KB
Scenariusz lekcji.
scenariusz_lekcji.pdf
Adobe Acrobat Document 149.5 KB

Szkoła Podstawowa nr 5

d. Gimnazjum nr 1

im. Zbigniewa Gęsickiego "Juno"

ul. Pułaskiego 6/8

o5-820 Piastów

tel.: 22 723 14 72
www: sp5piastow@edu.pl 

e-mail: sp5@piastow.pl

 

Liceum Ogólnokształcące

z Oddziałami Dwujęzycznymi

im. Adama Mickiewicza

w Piastowie